O badaniu Perły Rynku

Badanie „Perły Rynku” to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości spożywcze, kosmetyczne, chemii gospodarczej oraz rozwiązania dla sklepów.

Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań produktów FMCG i KOSMETYKÓW.

Celem projektu „Perły Rynku” jest nagrodzenie najlepszych nowości produktowych w najważniejszych kategoriach. Laureaci badania wyłaniani są przez JURY, składające się z przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku sieci spożywczych, stacji paliw, sieci drogerii oraz aptek. Zadaniem jurorów jest przetestowanie zgłoszonych do badania produktów i ocena ich potencjału rynkowego.

Projekt „Perły Rynku” jest jedynym branżowym i prestiżowym projektem wyłaniających najlepsze produkty głosami handlu, praktyków z handlu w Polsce. Pierwsza edycja Pereł Rynku odbyła się w 2006 roku. Co roku ocenie jury poddane jest kilkaset nowości.

Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku.

Rodzaje Pereł Rynku

W części FMCG przyznajemy nagrody i tytuły:

  1. „Perła Rynku FMCG 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty, dostępne w dystrybucji szerokiej, ogólnopolskiej lub w kilku sieciach)
  2. Perła Rynku FMCG – Innowacja Roku 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty wykazujące się istotną przełomową funkcją, technologią, składnikiem, opakowaniem, cechą, która decyduje, że produkt spowodował przełom na rynku, np. zapoczątkował istnienie nowej kategorii spożywczej lub chemicznej, bądź istotnie zmienił oblicze kategorii, kreuje trendy)
  3. Perła Rynku FMCG – Debiut Roku 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty, które po raz pierwszy są w dystrybucji na rynku polskim, nie wcześniej niż w terminie objętym badaniem)
  4. Perła Rynku FMCG – Premiera Roku 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty, które jeszcze nie są obecne w dystrybucji na rynku polskim)
  5. Perła Regionu 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty, dostępne na rynku regionalnie, w wąskiej dystrybucji)

W części KOSMETYCZNEJ przyznajemy nagrody i tytuły:

  1. „Perła Rynku Kosmetycznego 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty, dostępne w dystrybucji szerokiej, ogólnopolskiej lub w kilku sieciach)
  2. Perła Rynku Kosmetycznego – Innowacja Roku 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty wykazujące się istotną przełomową funkcją, technologią, składnikiem, opakowaniem, cechą, która decyduje, że produkt spowodował przełom na rynku kosmetyków np. zapoczątkował istnienie nowej kategorii kosmetycznej, bądź istotnie zmienił oblicze kategorii, kreuje trendy)
  3. Perła Rynku Kosmetycznego – Debiut Roku 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty, które po raz pierwszy są w dystrybucji na rynku polskim, nie wcześniej niż w terminie objętym badaniem)
  4. Perła Rynku Kosmetycznego – Premiera Roku 2022 Złoto/Srebro/Brąz” (produkty, które jeszcze nie są obecne w dystrybucji na rynku polskim)

W wyżej wymienionych projektach startuje kategoria specjalna:

Dla FMCG: „ROZWIĄZANIA DLA SKLEPU/SIECI – FMCG”, dla KOSMETYKÓW: „ROZWIĄZANIA DLA SKLEPU/SIECI – DROGERYJNEJ, APTECZNEJ”, w których JURY oceni najbardziej ciekawe i użyteczne rozwiązania logistyczne, programowe (technologiczne) oraz jak wyposażenie dla sklepu/sieci, które w ciekawy sposób opiszą Zgłaszający, którzy takie rozwiązania dla handlu ofertują. Pierwsza edycja tej kategorii miała miejsce w 2021 roku pod nazwą „Wyposażenie”.

Zobacz jak wybierane są Perły Rynku!