Celem projektu jest wyłonienie nowości spożywczych i chemicznych, które najlepiej wpisują się w obecne trendy, a tym samym mają największy potencjał rynkowy. Zwycięzców wskazuje jury złożone z ekspertów – członków zarządów oraz managerów ds. zakupów firm handlowych. Każdy z nich testuje wszystkie zgłoszone do badania produkty. Zgodnie z regulaminem, są to nowości lub wyroby, które przeszły istotną modyfikację i zostały wprowadzone do sprzedaży w ostatnim roku.
Perły Rynku FMCG od 16 lat kształtują rozwój branży. Producentom i dystrybutorom wskazują, w które produkty warto inwestować, a sklepom, drogeriom oraz aptekom podpowiadają, jakie nowinki warto mieć na półkach. Wierzymy, że wzorem lat ubiegłych znak Perły Rynku FMCG trafi na opakowania setek produktów, stanowiąc dla konsumentów swoisty drogowskaz w ich wyborach zakupowych.