SŁOWNIK
Zgłaszający: przedsiębiorca, który poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego pod adresem perlyrynku.pl zgłosił chęć uczestnictwa w Badaniu;
Uczestnik: Zgłaszający, który zawarł z Organizatorem umowę o uczestnictwo w Badaniu;
Organizator: Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o., ul. Zygmunta Słomińskiego 17/58, 00-195 Warszawa KRS 0000079655 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy, XIII Wydz. Gospodarczy, Kapitał Zakładowy 7 116 000,00 zł, NIP: 525-22-27-438; REGON: 017462693
Badanie: przedsięwzięcie mające na celu wskazanie produktów/linii produktów o największym potencjale sprzedażowym, przetestowanych i ocenionych przez grono Jury rynku FMCG, drogeryjnego i aptecznego. Badanie odbywa się w dwóch niezależnych od siebie projektach: Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.
Jury: niezależne grono ekspertów i praktyków rynku FMCG i kosmetycznego, wybranych do danego projektu Badania spośród przedstawicieli handlu detalicznego w Polsce, zebrane na zaproszenie Organizatora i redakcji Wiadomości Handlowych i Wiadomości Kosmetycznych;
Metodologia Badania: dokument opisujący przebieg Badania i metodę przyznawania punktacji zgłoszonym Produktom lub Liniom Produktów, a także sposób wyróżniania Laureatów w ramach poszczególnych projektów Badania. Szczegółowa metodologia Badania opisana jest w oddzielnym dokumencie, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;
Laureat: Uczestnik, którego Produkt lub Linia Produktowa uzyskały w Badaniu ocenę punktową kwalifikującą je do uzyskania jednego z tytułów określonych w sekcji „Zasady Badania i Tytuły” niniejszego Regulaminu. Uwaga: Badanie nie polega na konkurowaniu Produktów/Linii Produktów między sobą i – pod warunkiem uzyskania odpowiedniej ilości punktów – więcej niż jeden Produkt/Linia Produktów może uzyskać ten sam tytuł w ramach danego projektu Badania.
Produkt: zgłoszony przez Uczestnika pojedynczy Produkt ze wskazaniem czy zgłoszony zostaje w ramach projektu Perła Rynku FMCG, czy w ramach projektu Perła Rynku Kosmetycznego, czy (z ograniczeniami określonymi w Regulaminie) w ramach obu projektów Badania;
Linia Produktów: zgłoszona przez Uczestnika linia produktów występujących w więcej niż jednym wariancie [wersja smakowa, zapachowa, kolorystyczna, funkcja (nawilżający, oczyszczający, regenerujący), gramatura/pojemność, forma opakowania, lub inne podobne], pod warunkiem, że wszystkie warianty wchodzące w skład zgłaszanej Linii Produktów muszą być zgodne z jej charakterem. Linia Produktów nie może obejmować więcej niż 7 (siedem) produktów. Dokonując zgłoszenia należy wskazać czy Linia Produktów zgłoszona zostaje w ramach projektu Perła Rynku FMCG, czy w ramach projektu Perła Rynku Kosmetycznego, czy (z ograniczeniami określonymi w Regulaminie) w ramach obu projektów Badania;
Raport: dokument określający potencjał sprzedażowy Produktu lub Linii Produktów powstały na podstawie dokonanej przez Jury oceny zgłoszonego Produktu lub Linii Produktów;
Pakiet na dodatkową komunikację marketingową: zastaw świadczeń marketingowych oferowanych przez Organizatora Laureatom Badania, możliwy do zakupu na podstawie odrębnie zawartej umowy;
Umowa: zawarta pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem umowa o uczestnictwo w Badaniu, na której treść składa się Regulamin i Oświadczenie, do zawarcia której dochodzi z chwilą złożenia Oświadczenia;
Regulamin: niniejszy Regulamin;
Oświadczenie: oświadczenie woli Zgłaszającego złożone Organizatorowi w formie pisemnej lub w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem profilem zaufanym ePUAP, potwierdzające chęć uczestnictwa w Badaniu w zakresie Produktu/Linii Produktów zakwalifikowanych przez Organizatora, na podstawie zgłoszenia, do Badania;
Opłata: opłata należna Organizatorowi od Uczestnika z tytułu uczestnictwa w Badaniu i spełnienia na rzecz Uczestnika świadczeń określonych w Regulaminie;
Wiadomości Handlowe i Wiadomości Kosmetyczne: branżowe portale, zarządzane, administrowane oraz stanowiące własności Organizatora, jak również drukowany magazyn „Wiadomości Handlowe” wydawany przez Organizatora.
ORGANIZATOR I CEL BADANIA:
- Organizatorem Badania jest spółka „Wydawnictwo Gospodarcze Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością” z siedzibą w Warszawie, pod adresem ul. Zygmunta Słomińskiego 17/58, 00-195 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000079655, NIP 525-22-27-438, REGON 017462693, o kapitale zakładowym 7.116.000,00 złotych.
- Celem Badania jest:
- wskazanie Produktów lub Linii Produktów FMCG i kosmetycznych o największym rynkowym potencjale sprzedażowym;
- promocja jakości i wysokich standardów w działalności producentów FMCG i kosmetyków;
- wspieranie wizerunku dobrych marek i przedsiębiorstw działających w branży FMCG i kosmetycznej, a w rezultacie:
- wyłonienie najlepszych spośród zgłoszonych Produktów lub Linii Produktowych, ich przetestowanie oraz ich ocena przez Jury Badania.
- Badanie przebiega pod nadzorem Organizatora oraz redakcji tytułów Wiadomości Handlowe oraz Wiadomości Kosmetyczne.
- Ocenę Produktów i Linii Produktów, oddzielnie w ramach każdego projektu Badania, przeprowadza Jury składające się z grona ekspertów i praktyków handlu w Polsce zebrane na zaproszenie Organizatora, redakcji tytułów Wiadomości Handlowe i Wiadomości Kosmetyczne.
- Badanie przeprowadzane jest w oparciu o przygotowaną przez Organizatora Metodologię Badania.
- Badanie nie polega na konkurowaniu Produktów/Linii Produktów między sobą i – pod warunkiem uzyskania odpowiedniej ilości punktów – więcej niż jeden Produkt/Linia Produktów może uzyskać ten sam tytuł w ramach danego projektu Badania.
ZASADY BADANIA I TYTUŁY
- Badanie składa się z dwóch odrębnych projektów, tj. Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego. Każdemu projektowi Badania przypisana jest odrębna grupa Jurorska.
- W testowaniu i ocenie Produktów/Linii Produktów objętych zgłoszeniem biorą udział członkowie Jury wraz ze swoimi zespołami.
- Badanie przeprowadzane jest drogą testowań i oceny nadesłanych Produktów/Linii Produktów.
- Badanym Produktom/Liniom Produktów przyznawana jest przez członków Jury punktacja zgodnie z Metodologią Badania.
- Określone zostały progi punktowe, których osiągnięcie przez dany Produkt/Linię Produktów uprawnia ten Produkt/Linię Produktów do uzyskania określonych tytułów. Tytułami możliwymi do uzyskania (dalej jako: „Tytuły”), w kolejności od najcenniejszego, są:
- dla projektu Perły Rynku FMCG: Perła Rynku FMCG Złoto, Perła Rynku FMCG Srebro, Perła Rynku FMCG Brąz,
- dla projektu Perły Rynku Kosmetycznego: Perła Rynku Kosmetycznego Złoto, Perła Rynku Kosmetycznego Srebro, Perła Rynku Kosmetycznego Brąz.
- Produkty/Linie Produktów, które nie uzyskały ilości punktów uprawniającej do uzyskania tytułu na poziomie Brąz, nie zdobywają żadnego tytułu, a podmioty je zgłaszające nie są Laureatami.
- Po zakończeniu Badania Organizator dokonuje analizy zebranych ocen Jury i na ich podstawie sporządza wyniki Badania oraz Raporty, o których poinformuje Uczestników Badania.
- Wyniki badania Organizator zaprezentuje na oficjalnym ogłoszeniu wyników stacjonarnie, podczas Gali. W Gali biorą udział Organizator, Laureaci, Jury oraz Partnerzy Gali, którym Organizator przyzna prawo uczestnictwa w Gali.
HARMONOGRAM BADANIA:
Badanie odbywa się raz w roku i składa się z następujących po sobie etapów.
- Etap I – Przyjmowanie zgłoszeń,
- Etap II – Weryfikacja nadesłanych zgłoszeń i kwalifikacja Zgłaszających do Badania, w tym poinformowanie Zgłaszających o zakwalifikowaniu się do Badania ze wskazaniem zakwalifikowanych Produktów/Linii Produktów,
- Etap III – Przyjmowanie Oświadczeń od Zgłaszających zakwalifikowanych do Badania,
Uwaga: Etapy I-III trwają od dnia 2.04.2025 r. do 23.05.2025 r. Po otrzymaniu Zgłoszenia, Organizator poddaje je weryfikacji oraz informuje Zgłaszającego o zakwalifikowaniu lub braku zakwalifikowania zgłoszonych Produktów/Linii Produktów do Badania lub o ewentualnych niezbędnych poprawkach, modyfikacjach lub uzupełnieniach Zgłoszenia. W terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania przez Zgłaszającego potwierdzenia zakwalifikowania jego Produktu (Produktów) / Linii Produktów do określonych projektów Badania, Zgłaszający – w celu wzięcia udziału w Badaniu – składa Oświadczenie. Zgłaszający przyjmuje do wiadomości, że zbyt późne dokonanie Zgłoszenia może uniemożliwić weryfikację jego Zgłoszenia i zakwalifikowanie go do Badania.
- Etap IV – Przekazanie Uczestnikom adresów Jury i przygotowanie przez Uczestników przesyłek dla Jury (od 19.05.2025 do 23.05.2025). Adresy mogą być przekazywane wyłącznie Uczestnikom, którzy podpisali Oświadczenie.
- Etap V – Wysyłka przez Uczestników Produktów lub Linii Produktów do Jury (od 26.05.2025 do 30.05.2025), z zastrzeżeniem, że w tym terminie przesyłka powinna dotrzeć do Jury. Rozstrzyga data odbioru przesyłki, a nie jej nadania. Uczestnicy, których przesyłki w tym okresie nie dotrą do Jury mogą zostać zdyskwalifikowani z Badania bez obowiązku zwrotu na ich rzecz jakichkolwiek spełnionych przez nich świadczeń związanych z uczestnictwem w Badaniu, a nadto zobowiązani oni będą do spełnienia świadczenia określonego w pkt. 15 sekcji ZGŁOSZENIE DO BADANIA I REZYGNACJA Z BADANIA Regulaminu). UWAGA: w przypadku Produktów lub Linii Produktów wymagających chłodzenia – Produkty te lub Linie Produktów winne być dostarczone Jury w terminie na dzień 30.05.2025,
- Etap VI – testowanie Produktów i Linii Produktów przez Jury i dokonanie ich oceny (od 2.06.2025 do 23.06.2025),
- Etap VII – Weryfikacja ocen przez Organizatora i liczenie głosów (od 23.06.2025 do 27.06.2025),
- Etap VIII – Poinformowanie Uczestników o wynikach Badania, w tym poinformowanie Uczestników o uzyskaniu przez zgłoszone przez danego Uczestnika Produkty/Linie Produktów punktacji uprawniającej do uzyskania odpowiedniego tytułu (od 01.07.2025 do 18.07.2025),
- Etap IX – Generowanie Raportów dla Uczestników Badania (od 01.07.2025 do 31.07.2025),
- Etap X – Przekazanie Raportów z Badania dla Uczestników (od 1.08.2025 do 29.08.2025)
- Etap XI – Oficjalne ogłoszenie wyników, rozdanie nagród i wręczenie certyfikatów (12.09.2025)
- Etap XII – Oficjalne podsumowanie Badania i prezentacja wyników na portalach Wiadomości Handlowe oraz Wiadomości Kosmetyczne oraz na łamach magazynu „Wiadomości Handlowe” przez Organizatora (wyniki, fotorelacja, prezentacja nagrodzonych Produktów lub Linii Produktów – okres od 12.09.2025 do 31.10.2025),
- Etap XIII – Realizacja przez Organizatora Pakietów na dodatkową komunikację marketingową dla nagrodzonych produktów zakupioną przez Laureatów na podstawie odrębnie zawartej umowy.
WARUNKI UCZESTNICTWA W BADANIU
- W Badaniu mogą uczestniczyć przedsiębiorcy, którzy spełniają następujące wymogi: działają na terenie Polski (z zastrzeżeniem, że Organizator dopuszcza uczestnictwo przedsiębiorców działających na terenie Europy, którzy chcą rozwinąć dystrybucję i sprzedaż produktów w Polsce); są dystrybutorami, importerami lub producentami artykułów FMCG lub kosmetyków; dokonają terminowego zgłoszenia za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego udostępnionego na stronie perlyrynku.pl; dołączą do zgłoszenia zdjęcie Produktu/Linii Produktów w wymaganej jakości; a po zakwalifikowaniu ich zgłoszenia do Badania, złożą Oświadczenie.
- Zgłoszenie chęci uczestnictwa w Badaniu jest bezpłatne (z zastrzeżeniem, że w przypadku zakwalifikowania do Badania, uczestnictwo w nim jest odpłatne na zasadach określonych w niniejszym regulaminie). Przesłane zgłoszenie przez formularz zgłoszeniowy stanowi podstawę weryfikacji zgłoszenia przez Organizatora i podjęcia przez Organizatora decyzji co do zakwalifikowania lub niezakwalifikowania zgłoszenia do Badania.
- Wszystkie warianty wchodzące w skład zgłaszanej Linii Produktów muszą być zgodne z jej charakterem, zaś liczba produktów składających się na Linię Produktów nie może przekraczać 7 (siedmiu) produktów. Niedopuszczalne jest ujęcie w jednej Linii Produktów wariantów serii produktów. Stanowią one odrębne dwie Linie Produktów i mogą zostać potraktowane przez Organizatora jako dwa zgłoszenia (zgłoszenia dwóch Linii Produktów).
- Do Badania mogą zostać zakwalifikowane Produkty/Linie Produktów, które zostały wprowadzone na polski rynek do 23.05.2025 lub te Produkty/Linie Produktów, które w tym okresie przeszły zmianę w zakresie składu / opakowania / gramatury. Organizator dopuszcza do udziału produkty spoza Polski, firm, które chcą rozszerzyć dystrybucję o rynek Polski.
- W każdym czasie, bez obowiązku spełnienia żadnych świadczeń na rzecz Uczestnika, w tym bez obowiązku zwrotu Opłaty, Organizator może wykluczyć z Badania Produkty/Linie Produktowe co do których właściwe organy stwierdziły naruszenie przez te Produkty/Linie Produktów prawa powszechnie obowiązującego lub praw osób trzecich.
ZGŁOSZENIE DO BADANIA I REZYGNACJA Z BADANIA
- Przedsiębiorca chcący dokonać zgłoszenia do Badania powinien wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie perlyrynku.pl, wskazując w formularzu w ramach którego projektu Badania (Badanie Perła Rynku FMCG lub Badanie Perła Rynku Kosmetycznego) chce dokonać zgłoszenia. Obowiązują następujące zasady:
- Zgłaszający może dokonać zgłoszenia tego samego Produktu/Linii Produktów do obu projektów Badania pod warunkiem, że charakter Produktu/Linii Produktów uprawnia taką kwalifikację. Zgłoszenia takie stanowić będą dwa odrębne Zgłoszenia, podlegające – w przypadku zakwalifikowania do Badania i złożenia w odniesieniu do nich Oświadczenia – odrębnej Opłacie.
- Zgłaszający może zgłosić do każdego projektu Badania nieograniczoną liczbę Produktów/Linii Produktów. Każde takie zgłoszenie stanowić będzie odrębne Zgłoszenie, podlegające – w przypadku zakwalifikowania do Badania i złożenia w odniesieniu do niego Oświadczenia – odrębnej Opłacie.
- Zgłaszający może zgłosić różne Produkty/Linie Produktów do poszczególnych projektów Badania. Każde takie zgłoszenie stanowić będzie odrębne Zgłoszenie, podlegające – w przypadku zakwalifikowania do Badania i złożenia w odniesieniu do niego Oświadczenia – odrębnej Opłacie.
- W każdym przypadku o zakwalifikowaniu danego Produktu/Linii Produktów do Badania (określonego projektu Badania) decyzję podejmuje Organizator. Organizator może również dokonać zmiany kwalifikacji Produktu/Linii produktów pomiędzy projektami Badania. W przypadku określonym w pkt. 1.1) powyżej ostateczną decyzję co do możliwości zakwalifikowania zgłoszonych Produktów/Linii Produktów równolegle do dwóch projektów Badania podejmuje Organizator i może on odmówić zakwalifikowania zgłoszonych Produktów/Linii Produktów do obu projektów Badania. Wszelkie decyzje Organizatora, o których mowa w niniejszym punkcie akceptowane są przez Uczestnika poprzez złożenie Oświadczenia.
- W wyjątkowych sytuacjach Organizator dopuszcza przesłanie zgłoszenia na mail Organizatora, tj. [email protected], co jest podyktowane ewentualnymi problemami technicznymi Zgłaszającego lub Organizatora. Zgłoszenie takie jest uznawane za ważne i wiążące po potwierdzeniu jego prawidłowości przez Organizatora drogą mailową.
- Zgłoszenie do Badania jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. Jednocześnie ze zgłoszeniem Zgłaszający ma obowiązek przesłania Organizatorowi określonych w zgłoszeniu materiałów niezbędnych do zbadania zgłoszonych produktów, w szczególności zdjęcia zgłoszonych Produktów/Linii Produktów (w formacie jpg., tiff., białe tło, wysoka rozdzielczość, zbiorcze zdjęcie, rozdzielczość min. 300 dpi, w przypadku Linii Produktów zdjęcie powinno zawierać wszystkie zgłaszane produkty).
- W przypadku zgłoszenia wypełnionego niepoprawnie lub niekompletnie, Organizator skontaktuje się ze Zgłaszającym celem uzupełnienia brakujących danych przez Zgłaszającego.
- Zgłoszenia nie zostaną zakwalifikowane do udziału w Badaniu w przypadku, gdy nie zostaną uzupełnione.
- W przypadku zgłoszeń dokonanych niezgodnie z Regulaminem, Organizator pozostawi je bez rozpoznania i nie przyjmie Produktów/ Linii Produktów do badania.
- Dokonanie zgłoszenia do Badania nie oznacza zakwalifikowania do Badania. Każde zgłoszenie poddawane jest indywidualnej ocenie przez Organizatora, który kwalifikuje zgłoszone Produkty/Linie Produktowe do Badania. Organizator podejmuje w tym zakresie decyzję na podstawie przesłanych materiałów załączonych do zgłoszenia.
- Zgłoszenie każdego Produktu/Linii produktów do Badania stanowi odrębne zgłoszenie i traktowane jest i rozpatrywane odrębnie przez Organizatora (a w przypadku zgłoszenia danego Produktu/Linii Produktów do dwóch projektów Badania, zgłoszenie to również traktowane jest jako dwa zgłoszenia i traktowane są odrębnie). W przypadku zakwalifikowania do Badania i objęcia go Oświadczeniem, każde takie odrębne zgłoszenie podlega odrębnej Opłacie.
- Organizator informuje Zgłaszających o zakwalifikowaniu ich Produktów/Linii Produktów do Badania drogą elektroniczną (na adres wskazany w zgłoszeniu) lub telefoniczną.
- Wszelkie zmiany do Zgłoszenia dopuszczalne są do dnia 18.05.2025 Zmiany dokonane po tym dniu nie będą uwzględniane przy weryfikacji zgłoszenia i wiążące jest zgłoszenie według stanu na ten dzień.
- Zgłaszający, którego Produkt lub Linia Produktów zakwalifikowane zostały do Badania, powinien złożyć Organizatorowi Oświadczenie – w formie pisemnej lub w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem profilem zaufanym ePUAP – potwierdzające chęć uczestnictwa w Badaniu. Oświadczenie określa wszystkie Produkty/Linie Produktów zakwalifikowane do Badania oraz określa projekt Badania, do którego te Produkty/Linie Produktów zostały zakwalifikowane i stanowi ono podstawę określenia sumy Opłat należnych Organizatorowi za dokonane zgłoszenia. Brak złożenia Oświadczenia w terminie do 23.05.2025 powoduje dyskwalifikację zgłoszenia z Badania. Z chwilą złożenia Oświadczenia dochodzi do zawarcia pomiędzy Organizatorem a Uczestnikiem umowy o uczestnictwo w Badaniu. Na treść Umowy składa się niniejszy Regulamin oraz Oświadczenie.
- Do momentu złożenia przez Zgłaszającego Oświadczenia, Organizator zastrzega sobie prawo do wycofania Produktu/Linii Produktów z Badania bez podania przyczyny, o czym Organizator poinformuje Zgłaszającego.
- W przypadku naruszenia zasad wymienionych w Regulaminie, Organizator ma prawo wykluczyć uczestnika z Badania.
- Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że otrzymując od Organizatora adresy Jurorów otrzymuje świadczenie o znacznej wartości majątkowej. Organizator organizuje Badanie przy założeniu, że każdy z Uczestników zainteresowany jest faktycznym uczestnictwem w Badaniu i poddaniem jego Produktów/Linii Produktów pod ocenę Jury. Z tego względu, rezygnacja przez Uczestnika z Badania (czym będzie również brak przesłania do Jury zakwalifikowanych do Badania Produktów/Linii Produktów, choćby nie zostało złożone odrębne oświadczenie o rezygnacji z uczestnictwa w Badaniu), wiązać się będzie z obowiązkiem zapłaty przez Uczestnika zryczałtowanego odszkodowania w wysokości 10 500 złotych, płatnego na podstawie wezwania do zapłaty z 14-dniowym terminem płatności.
PRZEKAZANIE PRODUKTÓW DO JURY
- Uczestnicy, którzy zawarli Umowę o uczestnictwo w Badaniu są zobowiązani do dostarczenia (na własny koszt) – do każdego Jurora osobno – każdy zgłoszony Produkt lub Linię Produktów biorące udział w Badaniu oraz do przekazania Organizatorowi – najpóźniej do dnia 29.05.2025 r. – drogą mailową numerów nadania przesyłek wraz z podaniem przewoźnika.
- Uczestnik jest zobowiązany do dostarczenia Produktów/Linii Produktów pełnowartościowych, takich jakie znajdują się w obrocie lub jakie są planowane do wprowadzenia.
- Adresy członków Jury zostaną udostępnione każdemu Uczestnikowi indywidualnie przez Organizatora w postaci zakodowanej hasłem tabeli lub podobnego pliku, z zastrzeżeniem, że Uczestnicy Projektu Perły Rynku FMCG otrzymają dane kontaktowe do członków Jury projektu Perły Rynku FMCG, zaś Uczestnicy Projektu Perły Rynku Kosmetycznego otrzymają dane kontaktowe do członków Jury projektu Perły Rynku Kosmetycznego, zaś przekazanie tych adresów nastąpi po złożeniu Oświadczenia.
OPŁATY ZWIĄZANE Z UCZESTNICTWEM W BADANIU. ŚWIADCZENIA ORGANIZATORA.
- Zgłaszający, który został poinformowany o zakwalifikowaniu jego Produktu/Linii Produktów do Badania, w celu wzięcia udziału w Badaniu składa Oświadczenie Organizatorowi, a z chwilą złożenia tego Oświadczenia dochodzi do zawarcia Umowy, Zgłaszający nabywa status Uczestnika oraz powstają po stronie Uczestnika zobowiązania finansowe wobec Organizatora.
- Uczestnik, w związku z zawarciem Umowy i uczestnictwem w Badaniu, zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Organizatora Opłaty, której wysokość uzależniona jest od wyników Badania. Wysokość Opłat określa poniższa Tabela oraz zasady naliczania opłat określone pod tabelą:
Ilość miejsc uzyskanych na podium | Opłata od pojedynczego Produktu | Opłata od pojedynczej Linii Produktów |
Perła Rynku FMCG 2025 – kwota za pierwsze podium | 10.500,00 PLN netto | 12.000,00 PLN netto |
Perła Rynku FMCG 2025 – kwota za drugie podium | 9.000,00 PLN netto | 9.000,00 PLN netto |
Perła Rynku FMCG 2025 – kwota za trzecie i każde następne podium | 4.500,00 PLN netto | 4.500,00 PLN netto |
Perła Rynku Kosmetycznego 2025 – kwota za pierwsze podium | 10.500,00 PLN netto | 12.000,00 PLN netto |
Perła Rynku Kosmetycznego 2025 – kwota za drugie podium | 9.000,00 PLN netto | 9.000,00 PLN netto |
Perła Rynku Kosmetycznego 2025 – kwota za trzecie i każde następne podium | 4.500,00 PLN netto | 4.500,00 PLN netto |
Kwota za przeprowadzenie badania oraz raport z badania – brak uzyskania miejsca na podiumKoszt dla jednego produktu/linii produktówtzw. „Opłata Podstawowa”) | 2.500,00 PLN netto | 2.500,00 PLN netto |
Obowiązują następujące zasady naliczania opłat:
- przez „Uzyskanie miejsca na podium” należy rozumieć, że Produkt lub Linia Produktów uzyskała punktację uprawniającą do uzyskania tytułu: (i) Perła Rynku FMCG Złoto, Perła Rynku FMCG Srebro lub Perła Rynku FMCG Brąz – w przypadku projektu Perły Rynku FMCG albo (ii) Perła Rynku Kosmetycznego Złoto, Perła Rynku Kosmetycznego Srebro lub Perła Rynku Kosmetycznego Brąz – w przypadku projektu Perły Rynku Kosmetycznego,
- Uczestnik, którego Produkty/Linie Produktów Uzyskały w ramach danego projektu Badania jedno lub dwa miejsca na podium uzyskuje Tytuły odpowiadające uzyskanym punktacjom dla tych Produktów/Linii Produktów oraz zobowiązany jest wnieść opłaty za uzyskanie tych Tytułów zgodnie z Tabelą powyżej (Uczestnik taki nie może odmówić przyjęcia uzyskanych Tytułów),
- Uczestnik, którego Produkty/Linie Produktów Uzyskały w ramach danego projektu Badaniach co najmniej trzy miejsca na podium, uzyskuje Tytuły odpowiadające uzyskanym punktacjom dla co najmniej dwóch tych Produktów/Linii Produktów oraz zobowiązany jest wnieść opłaty za uzyskanie tych Tytułów zgodnie z Tabelą powyżej. Uczestnik taki, w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia go o wynikach Badania, zobowiązany jest poinformować Organizatora:
- czy poprzestaje na opłaceniu dwóch Tytułów – wówczas zobowiązany jest wskazać, które Tytuły opłaca i uzyskuje wówczas wyłącznie te Tytuły,
- czy też decyduje się na opłacenie większej niż dwa ilości Tytułów do uzyskania których uprawniony jest na podstawie wyników Badania i wówczas opłaca te wybrane Tytuły i je uzyskuje.
- Produkty/Linie Produktów, które nie uzyskały punktacji uprawniającej do uzyskania żadnego Tytułu, jak również Produkty/Linie Produktów co do których Uczestnik, w trybie pkt. 3) powyżej zrezygnował z wykupienia dla nich Tytułu, podlegają Opłacie Podstawowej, o której mowa w Tabeli.
- Zasady określania należnych opłat określone w pkt. 2)-4) powyżej mają odrębne zastosowanie do każdego z projektów Badania, co oznacza że jeśli Uczestnik uzyskuje dla swoich Produktów/Linii Produktów punktację uprawniającą do uzyskania przez nie Tytułów w ramach różnych projektów Badania, to ilość Uzyskanych miejsc na podium oblicza się odrębnie w ramach poszczególnych Projektów i na tej podstawie odrębnie kalkuluje się opłaty w ramach danego projektu Badania.
- W przypadku Produktu/Linii Produktów zakwalifikowanych równolegle do dwóch projektów Badania uzyskanie punktacji uprawniającej do uzyskaniu Tytułów w każdym z tych projektów Badania stanowi odrębne Uzyskanie miejsca na podium .
- Zapłata Opłaty (Opłat) nastąpi na podstawie faktury VAT wystawionej w terminie 7 dni od dnia poinformowania przez Organizatora Uczestnika o osiągniętych przez jego Produkty/Linie Produktów wynikach, z zastrzeżeniem że w przypadku Uczestnika, którego Produkty/Linie Produktów Uzyskały w danych projektach Badaniach co najmniej trzy miejsca na podium zapłata Opłat nastąpi w terminie 7 dni po upływie terminu określonego w ust. 2 pkt. 3) powyżej.
- W ramach Opłaty każdy Uczestnik otrzymuje od Organizatora następujące świadczenia:
- możliwość uczestnictwa w Badaniu i poddania Produktów/Linii Produktowej Uczestnika ocenie profesjonalnego Jury,
- udostępnienie kontaktu do Uczestnika lub jego przedstawiciela członkom Jury, z zastrzeżeniem, że członkowie Jury Projektu Perły Rynku FMCG otrzymają dane kontaktowe do Uczestników (lub ich przedstawicieli) biorących udział w tym projekcie, zaś członkowie Jury projektu Perły Rynku Kosmetycznego otrzymają dane kontaktowe Uczestników (lub ich przedstawicieli) biorących udział w tym projekcie,
- raport, będący dokumentem określającym potencjał sprzedażowy Produktu lub Linii Produktów, powstały na podstawie dokonanej przez Jury oceny zgłoszonego Produktu lub Linii Produktów. Raport wskazywać będzie m.in. słabe i mocne strony Produktu/Linii Produktów, oceny opisowe Produktu/Linii Produktów wybranych członków Jury, wskazanie kluczowych cech Produktu/Linii Produktów dla konkretnego typu klienta. Raport udostępniony zostanie Uczestnikowi w okresie od 1.08.2025 do 29.08.2025.
- Uczestnik będący Laureatem, oprócz świadczeń określonych w pkt. 4 powyżej, otrzymuje w odniesieniu do wykupionych Tytułów także poniższe świadczenia:
- prawo do posługiwania się tytułem odpowiadającym uzyskanemu w ramach danego projektu Badania wynikowi danego Produktu/Linii Produktowej, z zastrzeżeniem, że prawo to uprawnia do posługiwania się tym tytułem wyłącznie w odniesieniu do Produktu lub Linii Produktów, którym tytuł ten został przyznany w edycji 2025 Badania,
- licencję, na korzystanie z tytułu uzyskanego zgodnie z pkt. 1) powyżej. Udzielona licencja będzie licencją niewyłączną, nieograniczoną czasowo oraz nieograniczoną terytorialnie. Licencja udzielona zostanie bez prawa do sublicencji i dotyczy wyłącznie Produktu/Linii produktów, który uzyskał tytuł w edycji 2025 Badania. Opłata licencyjna zawarta jest w Opłacie. Licencja obejmuje także prawo do używania znaku graficznego i właściwego tytułu, w przedstawieniu określonym w Załączniku Nr 3 do niniejszego Regulaminu. Właściwy znak graficzny zostanie udostępniony Laureatowi w formie elektronicznej.
- statuetkę odpowiadającą uzyskanemu tytułowi (lub statuetki, w przypadku większej ilości uzyskanych tytułów), która zostanie wręczona podczas Gali.
- 2 (dwa) bilety wstępu na galę „Perły Roku” („Gala”), która odbędzie się w dniu 12.09.2025, w lokalizacji podanej przez Organizatora.
- dedykowany moduł o powierzchni 1/4 strony na łamach magazynu Wiadomości Handlowych prezentujący produkt/linię, który zdobył Perłę.
- Świadczenia określone w ust. 5 nie są przyznawane w odniesieniu do tych Produktów/Linii Produktów, w odniesieniu do których Uczestnik, o którym mowa w ust. 2 pkt. 3) powyżej, nie dokonał wykupienia tych Tytułów.
- Prawo do posługiwania się przez Laureata tytułem określonym w pkt. 5.1) powyżej oraz licencja, o której mowa w pkt. 5.2) powyżej, wchodzą w życie z chwilą zakończenia się Gali. Wcześniejsze użycie tego tytułu lub znaku graficznego, wiązać się będzie z obowiązkiem zapłaty przez Laureata na rzecz Organizatora kary umownej w kwocie 50.000 złotych, płatnej na podstawie wezwania do zapłaty z 7-dniowym terminem zapłaty.
- Jakiekolwiek graficzne wykorzystanie logo Badania, nazwy Badania lub przyznanego tytułu dla produktów innych niż Produkt/Linia Produktów objęta zwycięskim zgłoszeniem skutkuje obowiązkiem uiszczenia na rzecz Organizatora kary pieniężnej w kwocie 50.000 złotych, na podstawie wezwania do zapłaty z 7-dniowym terminem zapłaty oraz wykluczeniem Uczestnika z innych projektów organizowanych przez Organizatora.
ZAKUP DODATKOWYCH DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH po preferencyjnych stawkach PRZEZ LAUREATÓW
- Laureaci Badania mają możliwość zakupu od Organizatora, na podstawie odrębnie zawartej umowy, następujących Pakietów na dodatkową komunikację marketingową, które realizowane będą po ogłoszeniu wyników Badania (na zasadach określonych w odrębnej umowie):
- Obecność w Magazynie Wiadomości Handlowe – Print, format FULL PAGE, obejmujący reklamę nagrodzonego Produktu/Linii Produktów w V wydania magazynu, październik 2025.
- Kampania online: działania online na jednym z portali Organizatora, obejmujące komunikację z nagrodzonym Produktem/Linią Produktów oparty o kampanię banerową 50.000 odsłon w modelu run on site. Kwota dotyczy działań na jednym portalu.
- Pakiety powyższe sprzedawane są odrębnie dla każdego nagrodzonego Produktu/Linii Produktowej, co oznacza że zakup jednego pakietu służyć będzie promocji wyłącznie jednego Produktu/Linii Produktów, również w przypadku w którym większa ilość Produktów/Linii Produktów danego Uczestnika została nagrodzona.
- Szczegółowe warunki współpracy marketingowej dla Laureatów mogą zostać przedstawione przez Organizatora w odrębnej ofercie.
PREZENTACJA PRODUKTÓW. LICENCJA
- Wysyłając zgłoszenie do Badania, Zgłaszający udziela Organizatorowi oraz podmiotom zależnym od Organizatora, licencji niewyłącznej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie, oraz nieodpłatnej, na wykorzystywanie zdjęć Produktów/Linii Produktów we wszelkich materiałach promocyjnych i informacyjnych dotyczących Badania, jak również na wszystkich stronach internetowych należących do Organizatora. Licencja ta obejmuje także licencje na korzystanie w tym zakresie ze znaków towarowych Zgłaszającego widocznych na Produktach/Liniach Produktów.
- W przypadku braku zakwalifikowania zgłoszenia do Badania, Zgłaszający ma prawo wycofać zgodę, o której mowa w pkt. 1 powyżej. Po zakwalifikowaniu zgłoszenia do Badania i po złożeniu przez Zgłaszającego Oświadczenia, wycofanie tej zgody nie jest możliwe.
OGŁOSZENIE WYNIKÓW BADANIA
- Ogłoszenie wyników Badania nastąpi podczas Gali, która odbędzie się 12.09.2025 w Warszawie.
- Każdy uczestnik Gali, uprawniony do wzięcia w niej udziału zgodnie z niniejszym Regulaminem, zobowiązany jest do wypełnienia formularza rejestracyjnego. Link do rejestracji oraz wszelkie informacje dotyczące Gali Organizator udostępnia bezpośrednio osobom upoważnionym do udziału w Gali.
- Uczestnik może dokonać rejestracji na Galę drogą elektroniczną. O wszelkich zmianach dotyczących udziału w Gali Uczestnik poinformuje Organizatora drogą elektroniczną.
- Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że Organizator (bądź podmiot lub osoba działająca na zlecenie Organizatora) mogą utrwalać całość lub niektóre fragmenty Gali w formie zdjęć lub materiału audio-video (tj. rejestracja obrazu i dźwięku), w których to materiałach mogą zostać utrwalone znaki towarowe Uczestnika oraz wizerunki i głosy uczestników Gali i które to materiały (w całości lub w części, jak i materiały powstałe w wyniku postprodukcji) będą rozpowszechniane w celach relacji Gali i promujących działalność Organizatora i Badanie. Uczestnik wyraża zgodę na rozpowszechnianie swoich znaków towarowych oraz wizerunku swoich przedstawicieli – utrwalonych w materiałach, o których mowa powyżej – wszelkimi kanałami dystrybucji materiałów promujących działalność Organizatora i Badanie. Zgoda ta nie jest ograniczona terytorialnie ani czasowo, a jej udzielenie następuje nieodpłatnie. Niezależnie od zgody, o której tu mowa, Organizator może odbierać indywidualne zgody od uczestników Gali podczas ich rejestracji.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Badania udostępniany jest na stronie internetowej Organizatora perlyrynku.pl.
- W sprawach interpretacji zapisów i wymagań regulaminowych decyzje podejmuje Organizator.
- Wszelkie pytania dotyczące współpracy oraz oferty można kierować do Organizatorów.
- Naruszenie postanowień Regulaminu Badania przez Uczestnika może skutkować wykluczeniem go z Badania.
- Wszelkie spory dotyczące przebiegu Badania oraz innych kwestii z nimi związanych, w tym w szczególności dotyczące wykorzystania znaków ,,Perły Rynku FMCG”, i „Perły Rynku Kosmetycznego”, rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Organizatora.