SŁOWNIK
Uczestnik (Zgłaszający) – Uczestnikami badania Perły Rynku FMCG i/lub Perły Rynku Kosmetycznego są firmy, które wyraziły zgodę na udział w badaniu wprowadzając swoje zgłoszenia przez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie badania perlyrynku.pl
Organizator – Organizatorem i właścicielem branżowego badania Perły Rynku FMCG i Perły Rynku Kosmetycznego jest Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o. o.
Badanie – branżowy ranking nowości, przetestowanych i ocenionych przez grono Jury rynku FMCG, drogeryjnego i aptecznego.
Jury – niezależne grono ekspertów i praktyków rynku FMCG i kosmetycznego, rekrutujący się spośród przedstawicieli handlu detalicznego w Polsce, zebrane na zaproszenie Organizatora badania.
Metodologia badania – metodologia badania Pereł Rynku FMCG i Pereł Rynku Kosmetycznego opisuje przebieg badania i metodę przyznawania punktacji zgłoszonym produktom, a także sposób wyróżniania Laureatów w ramach badania. Szczegółowa metodologia badania opisana jest w oddzielnym dokumencie, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
Laureat – firma, której nowość/nowości uzyskała wysoką ocenę punktową w badaniu Perły Rynku FMCG i/lub Perły Rynku Kosmetycznego głosami Jury i została zakwalifikowana do nagrody w postaci statuetki oraz przekazania bezpłatnego prawa do znaku i tytułu Perła Rynku FMCG i/lub Perła Rynku Kosmetycznego .
Produkt – zgłoszony przez Uczestnika pojedynczy produkt ze wskazaniem kategorii FMCG i/lub kosmetycznej, w której produkt występuje lub będzie występował w sprzedaży na rynku w Polsce.
Linia Produktów – każde zgłoszenie zawierające więcej niż jeden wariant produktu FMCG i/lub kosmetyczny (wersja smakowa, zapachowa, kolorystyczna, funkcja (nawilżający, oczyszczający, regenerujący), gramatura/pojemność, forma opakowania).
ORGANIZATOR I CEL BADANIA:
- Organizatorem Badania ,,Perły Rynku FMCG” i „Perły Rynku Kosmetycznego 2023”, zwanego dalej „Badaniem”, jest spółka Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa, zwana dalej „Organizatorem”.
- Celem Badania jest:
- wskazanie produktów FMCG i kosmetycznych o największym rynkowym potencjale sprzedażowym;
- promocja jakości i wysokich standardów w działalności producentów FMCG i kosmetyków;
- wspieranie wizerunku dobrych marek i przedsiębiorstw działających w branży FMCG i kosmetycznej, a w rezultacie:
- wyłonienie najlepszych spośród zgłoszonych produktów, ich przetestowanie oraz ich ocena przez Jury badania.
- Jury Pereł Rynku – w Badaniu, produkty testują i oceniają przedstawiciele sieci handlowych, zwani dalej „Jury” badania.
- Badanie przebiega pod nadzorem Organizatora oraz redakcji tytułów Wiadomości Handlowe oraz Wiadomości Kosmetyczne.
- Badanie i ocena – badanie i ocenę przeprowadza Jury składające się z grona ekspertów i praktyków handlu w Polsce na zaproszenie Organizatora, redakcji tytułów Wiadomości Handlowe i Wiadomości Kosmetyczne.
- Badanie przeprowadzane jest w oparciu o przygotowaną przez Organizatora Metodologię Badania.
HARMONOGRAM BADANIA:
- Badanie ,,Perły Rynku FMCG” i „Perły Rynku Kosmetycznego ” odbywa się raz w roku i składa się z następujących po sobie etapów.
- Etap I – Przyjmowanie zgłoszeń (od 05.02.2024 r. do 30.04.2024 r.):
- Etap II – Weryfikacja nadesłanych zgłoszeń i kwalifikacja Uczestników do badania (od 01.02.2024 do 10.05.2024 r.)
- Etap III – Przekazanie adresów i przygotowanie przesyłek dla Jury (od 13.05.2024 do 17.05.2024 r.)
- Etap IV – Wysyłka produktów do Jury od 13.05.2024 r. dostarczenie najpóźniej do 24.05.2024 r. w tym 17.05.2024 – termin dostarczenia produktów wymagających chłodzenia)
- Etap V – Testowanie i ocena przez Jury (od 27.05.2024 r. do 14.06.2024 r.):
- Etap VI – Weryfikacja ankiet i liczenie głosów (17.06.2024 do 21.06.2024 r.)
- Etap VII – Poinformowanie uczestników o wynikach indywidualnych (od 24.06.2024 do 28.06.2024 r.)
- Etap VIII – Generowanie raportów dla Laureatów Badania (od 7.07.2024 do 31.07.2024 r.)
- Etap IX – Przekazanie raportów z badania dla Laureatów (Sierpień 2024 r.)
- Etap X – Oficjalne ogłoszenie wyników, rozdanie nagród i wręczenie certyfikatów (Wrzesień 2024 r.)
- Etap XI – Oficjalne podsumowanie Badania i prezentacja wyników na portalach wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl oraz na łamach magazynu „Wiadomości Handlowe” przez Organizatora (wyniki, fotorelacja, prezentacja nagrodzonych produktów, Wrzesień/Październik 2024 r.)
WARUNKI UCZESTNICTWA W BADANIU
- W Badaniu mogą uczestniczyć przedsiębiorstwa, które spełniają następujące wymogi: działają na terenie Polski; są dystrybutorami, importerami lub producentami artykułów FMCG lub kosmetyków; wypełnią poprawnie wszystkie pola formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej www.perlyrynku.pl oraz dołączą do zgłoszenia zdjęcie linii/produktu w wymaganej jakości; dostarczą zgłoszenie w okresie do 30 kwietnia 2024 roku;
- Zgłoszenia i udział w Badaniu są bezpłatne. Przesłane zgłoszenie przez formularz Organizatora stanowi podstawę zgłoszenia wraz z odesłanym do Organizatora “Oświadczeniem Zgłaszającego” – odrębny dokument dla Uczestnika Badania (który przedstawia ofertę dla nagrodzonych produktów w badaniu).
- Wszystkie warianty wchodzące w skład zgłaszanej linii muszą być zgodne z jej charakterem. Niedopuszczalne jest ujęcie w jednej linii wariantów serii produktów. Stanowią one odrębne dwie linie produktowe i będą traktowane przez Organizatora jako 2 zgłoszenia (2 linii).
- Badanie „Perły Rynku 2024” ocenia produkty/linie wprowadzone na polski rynek od 01.01.2023 r. do 30.04.2024 r. oraz te produkty, które w tym okresie przeszły zmianę w zakresie składu / opakowania / gramatury.
- Z udziału w Badaniu wyłączone zostają: produkty, które brały udział w poprzednich edycjach Badania; produkty, które są markami własnymi sieci handlowych; produkty dedykowane sektorowi HoReCa; edycje limitowane.
OPŁATA MARKETINGOWA ZA PROMOCJĘ NAGRODZONYCH PRODUKTÓW/ LINII NA PODIUM (DOTYCZY TYLKO LAUREATÓW BADANIA)
- Uczestnik zostaje zakwalifikowany do badania po zgłoszeniu produktu/linii oraz po odesłaniu podpisanego oświadczenia, które precyzuje warunki uczestnictwa w badaniu oraz warunki handlowe oferty Organizatora.
- Szczegółowe warunki opłaty marketingowej za promocję nagrodzonych produktów/linii przekazywane są przez Organizatora w ramach Oferty.
WERYFIKACJA ZGŁOSZEŃ
- Organizator sprawdza poprawność i zgodność nadesłanych zgłoszeń z warunkami określonymi w niniejszym Regulaminie. Udział w Badaniu biorą produkty/linie produktów zgłoszone za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie www.perlyrynku.pl
- Decyzję o zakwalifikowaniu produktu/linii produktów do określonej kategorii podejmuje Organizator
PRZEKAZANIE PRODUKTÓW DO JURY
- Uczestnicy, którzy zgłosili się do Badania są zobowiązani do dostarczenia (na własny koszt) – do każdego Jurora osobno – każdy zgłoszony produkt lub linię biorącą udział w Badaniu – oraz do przekazania Organizatorowi drogą mailową potwierdzenia wysyłki produktów.
- Uczestnik jest zobowiązany do dostarczenia produktów pełnowartościowych, takich jakie znajdują się w obrocie.
- Zgłaszający, który zostanie zakwalifikowany do udziału w badaniu ma obowiązek przekazać zgłoszone produkty w wyznaczonym terminie do przedstawicieli Jury na podstawie adresów otrzymanych od Organizatora.
ZASADY BADANIA
- Badanie Perły Rynku składa się z dwóch odrębnych grup Jurorskich, stanowiących dwa odrębne projekty: Perły Rynku FMCG i Perły Rynku Kosmetycznego według metodologii opracowanej przez Organizatora. Uczestnik wybiera w którym badaniu weźmie udział zgłoszony przez niego produkt/linia na etapie zgłoszenia do Badania. Zgłoszenie do obu Projektów (2 grona Jurorskie) stanowi 2 odrębne zgłoszenia.
- W testowaniu i ocenie produktów zamieszczonych w ankiecie Badania, biorą udział przedstawiciele Jury wraz ze swoimi zespołami.
- Badanie przeprowadzane jest drogą testowań i oceny nadesłanych produktów na adresy wskazane przez Organizatora do Jurorów.
- Po zakończeniu Badania Organizator dokonuje analizy zebranych ocen Jury i na ich podstawie sporządza wyniki Badania oraz Raporty, o których poinformuje Uczestników Badania.
- Wyniki badania Organizator zaprezentuje na oficjalnym ogłoszeniu wyników stacjonarnie, gdzie spotkają się Laureaci i grono Jury.
- Każdy Uczestnik, którego produkt/linia zdobyła miejsce na podium (złoto, srebro lub brąz) otrzyma w ramach płatnego pakietu marketingowego indywidualny raport zawierający ocenę swojego produktu/linii.
ZGŁOSZENIE DO BADANIA
- Zgłoszenie do badania jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu przez uczestnika Badania.
- Organizator przyjmuje od Uczestników zgłoszenia produktów/linii do udziału w Badaniu na podstawie przesłanych do Organizatora dokumentów i plików: poprawnie wypełnionego Formularza zgłoszeniowego, który znajduje się na stronie projektu www.perlyrynku.pl; zdjęcia zgłoszonych produktów/linii (w formacie jpg., tiff., białe tło, wysoka rozdzielczość, zbiorcze zdjęcie, rozdzielczość min. 300 dpi, w przypadku linii produktów zdjęcie powinno zawierać wszystkie zgłaszane warianty); podpisanego Oświadczenia dotyczącego zapoznania się z Regulaminem i akceptacji warunków uczestnictwa:
- W przypadku zgłoszenia wypełnionego niepoprawnie lub niekompletnie, Organizator skontaktuje się ze Zgłaszającym celem uzupełnienia brakujących danych przez Zgłaszającego.
- Zgłoszenia nie zostaną zakwalifikowane do udziału w Badaniu w przypadku, gdy nie zostaną uzupełnione lub będzie brakowało Oświadczenia.
- Nadesłane materiały będą wykorzystane w materiałach promocyjnych Badania, na co Zgłaszający wyraża zgodę. Każdorazowe wykorzystanie zdjęć i materiałów Zgłaszającego będzie nieodpłatne.
- Każdy Uczestnik Badania ma prawo nieodpłatnie zgłosić dowolną liczbę produktów.
- Produkt lub linia produktowa danej marki może być zgłoszona maksymalnie dwa razy w całym badaniu – raz w Projekcie FMCG i raz w Projekcie Kosmetycznym.
- Wiążącą formą dostarczenia zgłoszenia jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie www.perlyrynku.pl . W wyjątkowych sytuacjach Organizator dopuszcza przesłanie zgłoszenia na mail Organizatora tj.: zgloszenia@perlyrynku.pl co jest podyktowane ewentualnymi problemami technicznymi Zgłaszającego lub Organizatora. Zgłoszenie jest uznawane za ważne i wiążące w kontekście niniejszego regulaminu po potwierdzeniu jego prawidłowości przez Organizatora drogą mailową.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zgłoszenia dostarczone niezgodnie z powyższym regulaminem.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez uczestników Badania. Podanie nieprawdziwych danych skutkuje dyskwalifikacją.
- Uczestnik ma prawo wycofać lub zmienić swoje zgłoszenie wyłącznie do 30 kwietnia 2024 roku.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wycofania produktu/linii produktowej z badania bez podania przyczyny o czym Organizator poinformuje Zgłaszającego.
- W przypadku naruszenia zasad wymienionych w Regulaminie, Organizator ma prawo wykluczyć uczestnika z Badania.
- W przypadku rezygnacji udziału w badaniu przez Zgłaszającego po wyznaczonym terminie lub po przekazaniu adresów do Jurorów, Zgłaszający zostanie obciążony karą pieniężną w wysokości 10 000 zł oraz usunięty z Badania.
PREZENTACJA PRODUKTÓW NA STRONIE
Zakwalifikowanie produktu/linii produktów do Badania jest równoznaczne z udzieleniem przez uczestnika zgody na zaprezentowanie ich na stronach internetowych należących do Organizatora, a także we wszelkich materiałach informacyjnych i promujących Badanie.
PRAWO DO WYKORZYSTANIA ZNAKU PERŁY RYNKU
- Organizator przekaże prawo do wykorzystania znaków i tytułów ,,Perły Rynku FMCG i/lub „Perły Rynku Kosmetycznego 2024” na zasadzie udzielenia licencji, odpowiednio do zajętego miejsca na podium głosami Jury, złoto/srebro/brąz.
- Licencja jest częścią pakietu marketingowego (oferty Organizatora) dla laureatów i ich nagrodzonych produktów.
- Przekazanie prawa nastąpi w formie dokumentu LICENCJI, które nastąpi po przetestowaniu i wskazaniu oceny przez Jury, na podstawie której Organizator wskaże nagrodzone produkty Zgłaszającego oraz znak graficzny, który Organizator przekaże drogą mailową.
- Prawo do wykorzystywania znaku wchodzi w życie po opłaceniu przez Laureata faktury za pakiet marketingowy. Wówczas Laureat otrzyma dokument licencyjny od Organizatora Badania.
- Szczegółowe informacje na temat praw i ograniczeń wykorzystywania logo i tytułu: ,,Perły Rynku FMCG”, i „Perły Rynku Kosmetycznego 2024” złoto/srebro/brąz, zawierają odrębne regulaminy.
- Jakiekolwiek graficzne wykorzystanie logo Badania, nazwy Badania lub przyznanego tytułu dla produktów innych niż wskazanych przez Organizatora skutkuje obowiązkiem uiszczenia na rzecz Organizatora kary pieniężnej w wysokości 50 000 zł i wykluczeniem Uczestnika (lub innych podmiotów działających w sprzeczności w niniejszym Regulaminem) z projektów organizowanych przez Organizatora.
Oficjalne Ogłoszenie wyników Badania
1. W wydarzeniu mogą wziąć udział Laureaci (uczestnicy, których produkt/linia zdobyła miejsce na podium) oraz Jurorzy Badania Perły Rynku.
2. Każdy uczestnik biorący udział w Oficjalnym Rozdaniu Nagród zobligowany jest do wypełnienie formularza rejestracyjnego. Link do rejestracji na oraz wszelkie informacje dotyczące Wydarzenia Organizator udostępnia bezpośrednio osobom upoważnionym do udziału w Wydarzeniu.
3. Uczestnik może dokonać rejestracji na wydarzenie drogą elektroniczną. O wszelkich zmianach dotyczących udziału w wydarzeniu Uczestnik poinformuje Organizatora Badania drogą elektroniczną.
4. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w postaci wizerunku utrwalonego podczas Wydarzenia za pomocą środków fotograficznych, filmowych i audiowizualnych. Wyraża również zgodę na wykorzystywanie tych materiałów w materiałach promocyjnych, informacyjnych i dokumentacyjnych dotyczących Badania, w tym na ich publikację na stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz w innych materiałach drukowanych i elektronicznych. Uczestnik ma prawo w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci wizerunku, składając stosowne oświadczenie na piśmie lub drogą elektroniczną.
RAPORT Z BADANIA
- Każdy Uczestnik, którego produkt/linia zdobyła miejsce na podium (złoto, srebro lub brąz) otrzyma w ramach płatnego pakietu marketingowego indywidualny raport zawierający ocenę swojego produktu/linii.
- Uczestnik, którego produkt/linia wzięły udział w badaniu, lecz nie zdobyły miejsca na podium, może nabyć odpłatnie indywidualny raport zawierający ocenę swojego produktu/linii.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Badania znajduje się na stronie internetowej Organizatora www.perlyrynku.pl.
- W sprawach interpretacji zapisów i wymagań regulaminowych decyzje podejmuje Organizator.
- Wszelkie pytania dotyczące współpracy oraz oferty Badania można kierować do: bozena.graczyk@wg.media lub pod numer telefonu: 519 042 669.
- Naruszenie ustaleń Regulaminu Badania przez uczestnika będzie oznaczać wykluczenie go z Badania.
- Wszelkie spory dotyczące przebiegu Badania oraz innych kwestii z nimi związanych, w tym w szczególności dotyczące wykorzystania znaków ,,Perły Rynku FMCG”, i „Perły Rynku Kosmetycznego 2024”, rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
Warszawa, 25.01.2024 r.