SŁOWNIK
Uczestnik (Zgłaszający) – Uczestnikami badania Perły Rynku FMCG 2023 i/lub Perły Rynku Kosmetycznego 2023 są firmy, które wyraziły zgodę na płatny udział w badaniu wprowadzając swoje zgłoszenia przez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie badania perlyrynku.pl
Organizator – Organizatorem i właścicielem branżowego badania Perły Rynku FMCG 2023 i Perły Rynku Kosmetycznego 2023 jest Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o. o.
Badanie – branżowy ranking nowości, przetestowanych i ocenionych przez grono Jury rynku FMCG, drogeryjnego i aptecznego.
Jury – niezależne grono ekspertów i praktyków rynku FMCG i kosmetycznego, rekrutujący się spośród przedstawicieli handlu detalicznego w Polsce, zebrane na zaproszenie Organizatora badania.
Metodologia badania – metodologia badania Pereł Rynku FMCG 2023 i Pereł Rynku Kosmetycznego 2023 opisuje przebieg badania i metodę przyznawania punktacji zgłoszonym produktom, a także sposób wyróżniania Laureatów w ramach badania. Szczegółowa metodologia badania opisana jest w oddzielnym dokumencie, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
Laureat – firma, której nowość/nowości uzyskała wysoką ocenę punktową w badaniu Perły Rynku FMCG 2023 i/lub Perły Rynku Kosmetycznego 2023 głosami Jury i została zakwalifikowana do nagrody w postaci statuetki oraz przekazania bezpłatnego prawa do znaku i tytułu Perła Rynku FMCG 2023 i/lub Perła Rynku Kosmetycznego 2023.
Produkt – zgłoszony przez Uczestnika pojedynczy produkt ze wskazaniem kategorii FMCG i/lub kosmetycznej, w której produkt występuje lub będzie występował w sprzedaży na rynku w Polsce.
Linia Produktów – każde zgłoszenie zawierające więcej niż jeden wariant produktu FMCG i/lub kosmetyczny (wersja smakowa, zapachowa, kolorystyczna, funkcja (nawilżający, oczyszczający, regenerujący), gramatura/pojemność, forma opakowania).
ORGANIZATOR I CEL BADANIA:
- Organizatorem Badania ,,Perły Rynku FMCG” i „Perły Rynku Kosmetycznego 2023”, zwanego dalej „Badaniem”, jest spółka Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa, zwana dalej „Organizatorem”.
- Celem Badania jest:
- wskazanie produktów FMCG i kosmetycznych o największym rynkowym potencjale sprzedażowym;
- promocja jakości i wysokich standardów w działalności producentów FMCG i kosmetyków;
- wspieranie wizerunku dobrych marek i przedsiębiorstw działających w branży FMCG i kosmetycznej, a w rezultacie:
- wyłonienie najlepszych spośród zgłoszonych produktów, ich przetestowanie oraz ich ocena przez Jury badania.
- Jury Pereł Rynku – w Badaniu, produkty testują i oceniają przedstawiciele sieci handlowych, zwani dalej „Jury” badania.
- Badanie przebiega pod nadzorem Organizatora oraz redakcji tytułów Wiadomości Handlowe oraz Wiadomości Kosmetyczne.
- Badanie i ocena – badanie i ocenę przeprowadza Jury składające się z grona ekspertów i praktyków handlu w Polsce na zaproszenie Organizatora, redakcji tytułów Wiadomości Handlowe i Wiadomości Kosmetyczne.
- Badanie przeprowadzane jest w oparciu o przygotowaną przez Organizatora Metodologię Badania.
HARMONOGRAM BADANIA:
- Badanie ,,Perły Rynku FMCG” i „Perły Rynku Kosmetycznego 2023” odbywa się raz w roku i składa się z trzech etapów: etap I – Przyjmowanie zgłoszeń; etap II – Przeprowadzenie Badania i opinii przez Jury; etap III – Prezentacja wyników Badania.
- Harmonogram badania:
- Etap I – Przyjmowanie zgłoszeń (od 24.03.2023 r. do 30.04.2023 r.):
- Etap II – Weryfikacja nadesłanych zgłoszeń (od 24.04.2023 do 30.04.2023 r.)
- Etap III – Przygotowanie przesyłek dla Jury (od 01.05.2023 do 31.05.2023 r.)
- Etap III – Wysyłka produktów do Jury od 29.05.2023 r. , dostarczenie max. do 07.06.2023 r. w tym 02.06.2023 – termin dostarczenia produktów wymagających chłodzenia)
- Etap IV – Testowanie i ocena przez Jury (od 12.06.2023 r. do 30.06.2023 r.):
- Etap V – Weryfikacja ankiet i liczenie głosów (01.07.2023 do 31.07.2023 r.)
- Etap VI – Oficjalne ogłoszenie wyników (21.09.2023 r.)
WARUNKI UCZESTNICTWA W BADANIU
- W Badaniu mogą uczestniczyć przedsiębiorstwa, które spełniają następujące wymogi:
- działają na terenie Polski;
- są dystrybutorami, importerami lub producentami artykułów FMCG i kosmetyków;
- wypełnią poprawnie wszystkie pola formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej www.perlyrynku.pl oraz dołączą do zgłoszenia zdjęcie linii/produktu w wymaganej jakości;
- dostarczą zgłoszenie w okresie od 24 marca 2023 do 30 kwietnia 2023 roku;
- dokonają opłaty za zgłoszenie do badania na konto Organizatora w ciągu 7 dni od daty wystawienia faktury, nie później niż do 12.05.2023.
- Zgłoszenia i udział w Badaniu są odpłatne. Przesłane zgłoszenie przez formularz Organizatora stanowi podstawę zgłoszenia i jest równoznaczne ze zgodą Zgłaszającego na otrzymanie faktury do uiszczenia opłaty za udział w badaniu, zgodnie z opłatą podaną w regulaminie badania.
- Wszystkie warianty wchodzące w skład zgłaszanej linii muszą być zgodne z jej charakterem np. linia żeli pod prysznic, linia balsamów do ciała, linia serum do twarzy. Niedopuszczalne jest ujęcie w jednej linii wariantów serii produktów np. linia z rokitnikiem, linia z rumiankiem. Stanowią one bowiem odrębne dwie linie produktowe i będą traktowane przez Organizatora jako 2 zgłoszenia (2 linii).
- W ramach opłaty w badaniu Zgłaszający otrzyma pełne wyniki Badania dla zgłoszonych przez siebie produktów. Szczegółowy opis świadczeń, które otrzymuje każdy uczestnik Badania reguluje Załącznik nr 1 niniejszego regulaminu.
- Badanie „Perły Rynku 2023” ocenia produkty/linie wprowadzone na polski rynek od 01.01.2022 r. do 31.03.2023 r. oraz te produkty, które w tym okresie przeszły zmianę w zakresie składu / opakowania / gramatury.
- Z udziału w Badaniu wyłączone zostają:
- produkty, które brały udział w poprzedniej edycji Badania;
- Produkty, które są markami własnymi sieci handlowych;
- produkty dedykowane sektorowi HoReCa;
- edycje limitowane.
OPŁATA ZA UDZIAŁ W BADANIU
- Zgłoszenie do badania Perły Rynku jest odpłatne.
- Uczestnik po zgłoszeniu do badania podpisuje oświadczenie, precyzujące warunki uczestnictwa w badaniu oraz warunki handlowe oferty Organizatora.
- Szczegółowe warunki opłaty za uczestnictwo w Badaniu przekazywane są przez Organizatora w ramach Oferty.
WERYFIKACJA ZGŁOSZEŃ
- Organizator sprawdza poprawność i zgodność nadesłanych zgłoszeń z warunkami określonymi w niniejszym Regulaminie. Udział w Badaniu biorą produkty/linie produktów zgłoszone za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie www.perlyrynku.pl
- Decyzję o zakwalifikowaniu produktu/linii produktów do określonej kategorii podejmuje Organizator.
PRZEKAZANIE PRODUKTÓW DO JURY
- Uczestnicy, którzy zgłosili się do Badania są zobowiązani do dostarczenia (na własny koszt) – do każdego Jurora osobno – każdy zgłoszony produkt lub linię biorącą udział w Badaniu – oraz do przekazania Organizatorowi drogą mailową potwierdzenia wysyłki produktów.
- Zgłaszający, który zostanie zakwalifikowany do udziału w badaniu ma obowiązek przekazać zgłoszone produkty w wyznaczonym terminie do przedstawicieli Jury na podstawie adresów otrzymanych od Organizatora.
- Zgłaszający jest zobowiązany do wniesienia opłaty za udział w badaniu przed przekazaniem adresów Jury przez Organizatora.
ZASADY BADANIA
- Badanie i opinie wskazują 2 grona Jury wg. metodologii opracowanej przez Organizatora.
- W testowaniu i ocenie produktów zamieszczonych w ankiecie Badania, biorą udział przedstawiciele Jury wraz ze swoimi zespołami.
- Badanie przeprowadzane jest drogą testowań i oceny nadesłanych produktów na adresy wskazane przez Organizatora do Jurorów.
- Po zakończeniu Badania Organizator dokonuje analizy zebranych ocen Jury oraz sporządza raport przedstawiający ostateczny rezultat Badania.
- Wyniki badania Organizator zaprezentuje na oficjalnym ogłoszeniu wyników stacjonarnie gdzie spotkają się Laureaci i grono Jury.
- Każdy Uczestnik, którego produkt/linia został zakwalifikowany do udziału w Badaniu otrzyma indywidualny raport przedstawiający rezultaty Badania swojego produktu/linii.
ZGŁOSZENIE DO BADANIA
- Zgłoszenie do badania jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu przez uczestnika Badania.
- Organizator przyjmuje od producentów, dystrybutorów, importerów, zwanych dalej „Uczestnikami” zgłoszenia produktów/linii do udziału w Badaniu na podstawie przesłanych do Organizatora dokumentów i plików:
- poprawnie wypełnionego Formularza zgłoszeniowego, który znajduje się na stronie projektu www.perlyrynku.pl;
- zdjęcia zgłoszonych produktów/linii (w formacie jpg., tiff., białe tło, wysoka rozdzielczość, zbiorcze zdjęcie, rozdzielczość min. 300 dpi, w przypadku linii produktów zdjęcie powinno zawierać wszystkie zgłaszane warianty);
- podpisanego Oświadczenia dotyczącego zapoznania się z Regulaminem i akceptacji warunków uczestnictwa:
- W przypadku zgłoszenia wypełnionego niepoprawnie lub niekompletnie, Organizator skontaktuje się ze Zgłaszającym o uzupełnienie brakujących danych przez Zgłaszającego (ponowne przesłanie zgłoszenia, poprawnie).
- Zgłoszenia nie zostaną zakwalifikowane do udziału w Badaniu w przypadku gdy nie zostaną uzupełnione lub będzie brakowało Oświadczenia.
- Nadesłane materiały będą wykorzystane w materiałach promocyjnych Badania, na co Zgłaszający wyraża zgodę. Każdorazowe wykorzystanie zdjęć i materiałów Zgłaszającego będzie nieodpłatne.
- Każdy Uczestnik Badania ma prawo odpłatnie zgłosić dowolną liczbę produktów.
- Produkt lub linia produktowa danej marki może być zgłoszona jeden raz w całym badaniu.
- Wiążącą formą dostarczenia zgłoszenia jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie www.perlyrynku.pl . W wyjątkowych sytuacjach Organizator dopuszcza przesłanie zgłoszenia na mail Organizatora tj.: zgloszenia@perlyrynku.pl co jest podyktowane problemami technicznymi Zgłaszającego lub Organizatora. Wówczas Zgłaszający w zwrotnym mailu potwierdzi otrzymanie zgłoszenia Zgłaszającego a następnie zgodnie ze zgłoszeniem wystawi fakturę za udział w badaniu.
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego lub (w wyjątkowych okolicznościach) przesłanie zgłoszenia na adres mailowy Zgłaszającego ZA ZGODĄ ORGANIZATORA, jest równoznaczne z akceptacją Warunków Uczestnictwa w Badaniu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zgłoszenia dostarczone niezgodnie z powyższym regulaminem.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez uczestników Badania. Podanie nieprawdziwych danych skutkuje dyskwalifikacją.
- Uczestnik ma prawo wycofać lub zmienić swoje zgłoszenie wyłącznie do 30 kwietnia 2023 roku.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ustalenia liczby zgłoszeń do badania, liczby kategorii lub nazwy kategorii oraz ostatecznego przypisania produktu do danej kategorii.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wycofania produktu/linii produktowej z badania bez podania przyczyny. W takim wypadku cała kwota za przeprowadzenie badania zostanie zwrócona do Zgłaszającego.
- W przypadku naruszenia zasad wymienionych w Regulaminie, Organizator ma prawo wykluczyć uczestnika z Badania bez prawa do zwrotu opłaty za udział w badaniu oraz bez prawa do uzyskania wyników Badania.
- W przypadku rezygnacji udziału w badaniu przez Zgłaszającego po wyznaczonym terminie Zgłaszający może zostać obciążony karą pieniężną w wysokości 30.000 zł oraz zostać usunięty z Badania.
PREZENTACJA PRODUKTÓW NA STRONIE
Zgłoszenie produktu/linii produktów do Badania jest równoznaczne z udzieleniem przez uczestnika zgody na zaprezentowanie ich na stronach internetowych należących do Organizatora, a także we wszelkich materiałach informacyjnych i promujących Badanie.
PRAWO DO WYKORZYSTANIA ZNAKU PERŁY RYNKU
- Organizator przekaże prawo do wykorzystania znaków i tytułów ,,Perły Rynku FMCG i „Perły Rynku Kosmetycznego 2023” na zasadzie płatnej licencji, odpowiednio do zajętego miejsca na podium głosami Jury.
- Przekazanie prawa nastąpi w formie dokumentu LICENCJI, które nastąpi po przetestowaniu i wskazaniu oceny przez Jury, na podstawie której Organizator wskaże nagrodzone produkty Zgłaszającego.
- Szczegółowe informacje na temat praw i ograniczeń wykorzystywania logo i tytułu: ,,Perły Rynku FMCG”, „Perły Regionu” i „Perły Rynku Kosmetycznego 2023” zawierają odrębne regulaminy.
- Jakiekolwiek graficzne wykorzystanie logo Badania, nazwy Badania lub przyznanego tytułu dla produktów innych niż wskazanych przez Organizatora skutkuje obowiązkiem uiszczenia na rzecz Organizatora kary pieniężnej w wysokości 50.000 zł i wykluczeniem Uczestnika (lub innych podmiotów działających w sprzeczności w niniejszym Regulaminem) z projektów organizowanych przez Organizatora.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Badania znajduje się na stronie internetowej Organizatora www.perlyrynku.pl.
- W sprawach interpretacji zapisów i wymagań regulaminowych decyzje podejmuje Organizator.
- Wszelkie pytania i uwagi dotyczące Badania można kierować do: bozena.graczyk@wg.media lub pod numer telefonu: 519 042 669.
- Naruszenie ustaleń Regulaminu Badania przez uczestnika będzie oznaczać wykluczenie go z Badania.
- Wszelkie spory dotyczące przebiegu Badania oraz innych kwestii z nimi związanych, w tym w szczególności dotyczące wykorzystania znaków ,,Perły Rynku FMCG”, i „Perły Rynku Kosmetycznego 2023”, rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
Warszawa, 22.03.2023 r.